Kałuszyn: SPRZEDAŻ ENERGII ELEKTRYCZNEJ CZYNNEJ DLA NABYWCÓW GMINY KAŁUSZYN
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 53234 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn , ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, faks 025 7576026.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaluszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: SPRZEDAŻ ENERGII ELEKTRYCZNEJ CZYNNEJ DLA NABYWCÓW GMINY KAŁUSZYN.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej czynnej dla Nabywców Gminy Kałuszyn. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające w ilości do 20% zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00-2, 09.00.00.00-3, 09.31.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień, Zamawiający wymaga by wykazał, że posiada aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wymaga by złożył stosowne oświadczenie, zgodnie ze wskazaniem art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający wymaga, by złożył stosowne oświadczenie zgodnie ze wskazaniem art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

10oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu ( załącznik nr 4 SIWZ; 2) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków lub, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( załącznik nr 9 do SIWZ) ; 3) Oświadczenie wykonawcy potwierdzającego, że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (załącznik nr 10 do SIWZ).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaluszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1, pok. nr 6a.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, 05-310 Kałuszyn ul. Pocztowa 1, sekretariat. Otwarcie ofert w dniu 02.03.2012 r. o godz. 10:15 w sali konferencyjnej (pok.nr 13), adres j.w..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


siwz_22_02_2012.pdf

sopz_Kałuszyn_/22_02_2012.pdf

formularz_oferty_/22_02_2012.pdf

formularz_cenowy_/22_02_2012.pdf

oświadczenia_art_22_ust_1_zal_nr_4_/22_02_2012.pdf

umowa_generalna_zal_nr_5_/22_02_2012.pdf

umowa_sprzedaż_zal_nr_6_/22_02_2012.pdf

oświadczenie_art_24_ust_1_zal_nr_7_/22_02_2012.pdf

oświadczenie_us_zal_nr_9_/22_02_2012.pdf

oświadczenia_zus_zal_nr_10_/22_02_2012.pdf

pełnomocnictwo_zamawiającego_/22_02_2012.pdf

pełnomocnictwo_sprzedawcy_/22_02_2012.pdf

 

Odpowiedzi na pytania Wykonawcy dot. przetargu nieograniczonego na „sprzedaż energii elektrycznej czynnej dla nabywców Gminy Kałuszyn”.

 

Pytanie nr 1

W załącznikach nr 5 do SIWZ – projekt umowy w & 1 ust. 3 widnieje zapis: „Sprzedaż energii elektrycznej czynnej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Sieci Dystrybucyjnej – PGE Dystrybucja S.A. oddział w Warszawie, z którym Nabywca ma podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji lub będzie miał podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej czynnej Nabywcy”. Wykonawca zwraca się z prośbą o sprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu, poprzez dookreślenie, iż umowa o świadczenie usług dystrybucji musi obowiązywać od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej : „Sprzedaż energii elektrycznej czynnej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Sieci Dystrybucyjnej – PGE Dystrybucja S.A. oddział w Warszawie, z którym Nabywca ma podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji lub będzie miał podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji obowiązującej od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej czynnej Nabywcy”.

 

Odpowiedź na pytanie nr 1.

Sprostowanie:

Wskazany przez Wykonawcę zapis stanowi zapis w załączniku nr 6 do SIWZ a nie nr 5 jak wskazał Wykonawca.

 

Odpowiedź na pytanie:

Zamawiający dokona zmiany z zapisie załącznika nr 6 do SIWZ w §1 ust.3

Nowe brzmienie zapisu:

3. Sprzedaż energii elektrycznej czynnej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Sieci Dystrybucyjnej – PGE Dystrybucja S.A. oddział w Warszawie, z którym Nabywca ma podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji lub będzie miał podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji obowiązującą najpóźniej w od dnia przeddzień rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej czynnej Nabywcy.

 

Pytanie nr 2

W załącznikach nr 5 do SIWZ – projekt umowy w & 8 ust. 3 oraz w Załączniku nr 6 do SIWZ – projekt umowy w & 8 ust. 4 widnieje zapis: „Wznowienie dostarczania energii  elektrycznej czynnej i świadczenie usług dystrybucji przez OSD na wniosek Sprzedawcy nastąpi bezzwłocznie po uregulowaniu zaległych należności za energię elektryczną czynną oraz innych należności związanych z dostarczaniem tej energii”. Z uwagi na fakt, iż wznowienie dostawy przeprowadza Operator Systemu Dystrybucyjnego Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Wznowienie dostarczania energii elektrycznej czynnej i świadczenie usług dystrybucji przez OSD na wniosek Sprzedawcy nastąpi po uregulowaniu zaległych należności za energię elektryczną czynną oraz innych należności związanych z dostarczaniem tej energii”.

 

Odpowiedź na pytanie nr 2.

Zamawiający jest świadomy faktu, że procedura wznowienia sprzedaży energii elektrycznej uzależniona jest od wykonania szeregu działań umożliwiających wznowienia sprzedaży energii elektrycznej czynnej i usług jej dystrybucji. Nie zmienia to jednak faktu, iż Zamawiający oczekiwać będzie bezzwłocznego dokonania niezbędnych w tym celu czynności. Zamawiający nie widzi zatem uzasadnienia do zmiany powyższego zapisu.

 

Pytanie nr 3

W załącznikach nr 5 – 6 do SIWZ – projekt umowy w & 11 ust. 1 widnieje zapis:

„Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD do 14 dni od jej parafowania przez strony Umowy”. Zgłoszeń można dokonać dopiero po podpisaniu umowy oraz przekazaniu niezbędnych danych do zgłoszenia przez Zamawiającego. Sugeruję wobec powyższego aby  Zamawiający dokonał następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu: „Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD do 14 dni od jej podpisania przez Strony Umowy”. Jednocześnie z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą aby Zamawiający dokonał tożsamej modyfikacji w zapisie lit. C) projektu porozumienia.

 

Odpowiedź na pytanie nr 3.

 

Załącznikami do umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej są:

szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia – załączniki nr 1 do umów – wskazujące PPE Nabywców Zamawiającego oraz podpisane przez Nabywców Zamawiającego pełnomocnictwa do reprezentowania ich przed dotychczasowym sprzedawcą oraz dystrybutorem w zakresie wskazanym przez Nabywców Zamawiającego w pełnomocnictwach. W związku z powyższym Wykonawca w dniu otrzymania podpisanej umowy otrzyma zgodnie z procedurą udzielenia zamówienia publicznego wszelkie niezbędne w celu realizacji zgłoszenia umowy dokumenty.

Zamawiający dokona zmian w zapisach umów zmieniając słowo „parafowanie” słowem „podpisanie” w stosownych przypadkach.  

 

 

Burmistrz Kałuszyna

            Marian Soszyński


 

 

 

Odpowiedzi na pytania Wykonawcy z dnia 29 lutego 2012  dot. przetargu nieograniczonego na „sprzedaż energii elektrycznej czynnej dla nabywców Gminy Kałuszyn”


Zapytanie 1:

Dotyczy: Terminy obowiązywania dotychczasowych umów.

Jakie okresy wypowiedzeń oraz terminy obowiązywania dotychczasowych umów ma w obecnej chwili Zamawiający?

Jakie umowy posiada Zamawiający w każdym punkcie poboru energii elektrycznej, czy umowy są rozdzielone na umowy na sprzedaż energii elektrycznej i dystrybucję energii elektrycznej czy umowy kompleksowe na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej?

Nasz komentarz:

W zależności od tego jaki jest termin wypowiedzeń bieżących umów (umowa na czas nieokreślony/umowa na czas określony – jaki?) oraz czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana pierwszy czy kolejny raz jest uzależniony termin wejścia w życie przyszłych umów sprzedaży. Pierwsza procedura po pozytywnej weryfikacji zgłoszeń zmiany sprzedawcy przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD)  to 30 dni miesiąca kalendarzowego na weryfikację wniosków (od 1 dnia miesiąca licząc). Kolejne zmiany sprzedawcy to 14 dni weryfikacji wniosków przez OSD,

Odpowiedź na pytanie nr 1.

Bardzo prosimy o zapoznanie się z załącznikiem nr 1 do SIWZ – Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. W dokumencie tym zawarte są informacje dotyczące przesłanego pytania Wykonawcy. Dokument ten zawiera między innymi wskazanie dat rozwiązania umów kompleksowych, terminów skutecznego rozwiązania umów zgodnie z okresami wypowiedzeń umów dla poszczególnych PPE (punktów poboru energii) Nabywców Zamawiającego. Dokument ten zawiera także informacje o kolejności zmiany sprzedawcy. Wszystkie PPE przechodzą pierwsza zmianę sprzedawcy oznacza to, że umowy dotychczasowe są umowami kompleksowymi na sprzedaż energii elektrycznej czynnej oraz usług dystrybucji.


Zapytanie 2:

Dotyczy: Dokumenty do procedury zmiany sprzedawcy

Czy Zamawiający przekaże do dnia podpisania umowy stosowne pełnomocnictwo do złożenia w imieniu Zamawiającego zgłoszeń umowy sprzedaży oraz wszelkie brakujące dane  do uzupełnienia wniosków zmiany sprzedawcy?

Odpowiedź na pytanie nr 2.

W dokumentacji przetargowej opublikowanej na stronie Zamawiającego między innymi znajduje się wzór Pełnomocnictwa dla wyłonionego w trakcie procedury nowego Sprzedawcy. Bardzo prosimy o zapoznanie się z nim.

Informacje niezbędne w procedurze zmiany sprzedawcy zawiera załącznik nr 1 do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Zostanie on w formie papierowej dołączony do poszczególnych umów sprzedaży Nabywców Zamawiającego zgodnie z dotychczasową reprezentacja do zawierania umów. Dodatkowo wersja w formie elektronicznej zostanie przesłana na adres poczty e-mail wskazany przez wyłonionego w trakcie procedury Sprzedawcę.


Zapytanie 3:

Dotyczy: Termin zgłoszenia Umowy sprzedaży do OSD.

W „,Wzorze umowy  § 11, dotyczącym terminu zgłoszenia niniejszej umowy do OSD piszą Państwo: ”Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD do 14 dni od jej parafowania przez Strony. Wykonawca zwraca się z prośba                     o zmianę zapisu na następujący: „Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD najpóźniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej”

Nasz komentarz:

Wykonawca informuje, że po rozstrzygnięciu postępowania na sprzedaż energii elektrycznej nastąpi rozdział umów kompleksowych na: umowę sprzedaży energii elektrycznej oraz umowę dystrybucyjną. W związku z tym konieczne jest przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy. W przypadku pierwszej procedury zmiany sprzedawcy zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD musi nastąpić  minimum na 30 dni przed terminem rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej. Lokalny Operatora Systemu Dystrybucyjnego ma  30 dni miesiąca kalendarzowego na weryfikację wniosków (od 1 dnia miesiąca licząc, czyli gdyby sprzedaż miała rozpocząć się z dniem 01.05.2012r. wniosek wraz ze zgłoszeniem umową sprzedaży energii musi wpłynąć do OSD najpóźniej dnia 31 marca 2012r.).  Wykonawca, który zostanie wybrany w postępowaniu musi mieć czas na uzupełnienie wniosków, na podstawie danych otrzymanych od Zamawiającego.  W dużej mierze termin zgłoszenia umowy sprzedaży wraz z danymi punktów poboru energii elektrycznej zależy od tego jak szybko Zamawiający przekaże potrzebne dane oraz  dokumenty wyłonionemu Wykonawcy.


Odpowiedź na pytanie nr 3.

Zamawiający wskazał w załączniku nr 1 do SIWZ – Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia - terminarz działań związanych z procedura zmiany sprzedawcy z uwzględnieniem okresów wypowiedzeń. W tym przypadku terminem wypowiedzenia umów jest 31 marca 2012 roku. Terminy rozpoczęcia sprzedaży uzależnione są od okresów skutecznego rozwiązania umów kompleksowych. Zamawiający nie widzi zatem uzasadnienia zmiany w zapisie wnioskowanym przez Wykonawcę.


Zapytanie 4:

Dotyczy: Układy pomiarowo-rozliczeniowe

Czy Zamawiający posiada dostosowane układy pomiarowo-rozliczeniowe
do zasady TPA?

Uzasadnienie:

W zależności czy układy pomiarowo-rozliczeniowe są dostosowane do zdalnej transmisji danych uzależniony jest czas wejścia w życie przyszłej umowy sprzedażowej.

Obowiązek dostosowania układów pomiarowo-rozliczeniowych spoczywa
na właścicielu układu pomiarowo-rozliczeniowego. W przypadku klientów zasilanych
na niskim napięciu właścicielem układów jest OSD, który zobowiązany jest do dostosowania tych układów na swój koszt. W przypadku pozostałych klientów zasilanych na średnim i najwyższym napięciu, prace te wykonują oni własnym kosztem i staraniem. Taki Klient/Odbiorca jest zobowiązany do dostosowania układów pomiarowo-rozliczeniowych przed zgłoszeniem do OSD umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej przez Odbiorcę z wybranym sprzedawcą. W przypadku nie dostosowanych układów pomiarowo - rozliczeniowych istnieje możliwość dłuższego przesunięcia w czasie przeprowadzenia i spełnienia wymogów procedury zmiany sprzedawcy.


Odpowiedź na pytanie nr 4.

Prosimy o zapoznanie się z załącznikiem nr 1 do SIWZ – Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. W dokumencie tym wskazane są grupy taryfowe dla poszczególnych PPE Nabywców Zamawiającego. W tym przypadku wszystkie PPE funkcjonują w grupach taryfowych „C1..” lub „C2..” są one zatem własnością OSD. Zamawiający ma świadomość faktu, że nie jest wykluczone, iż nie tyle układ pomiarowy a samo miejsce jego umieszczenia może odbiegać od normy i być powodem opóźnienia w procedurze zmiany sprzedawcy ale oceniamy to jako niskie ryzyko.

 

Burmistrz Kałuszyna

Marian Soszyński

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1788590]

przewiń do góry