Kałuszyn: Wymiana wyposażenia sportowego z pracami towarzyszącymi sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Kałuszynie, ul. Pocztowa 4
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 173288 - 2014; data zamieszczenia: 22.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn , ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, faks 025 7576026.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaluszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana wyposażenia sportowego z pracami towarzyszącymi sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Kałuszynie, ul. Pocztowa 4.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zadania uwzględniono wymianę parkietu na Sali gimnastycznej oraz remont podłóg na korytarzu. Dodatkowo przewidziano szpachlowanie i wyrównanie ścian i sufitów oraz ich malowanie. Przewidziano zmianę lokalizacji drabinek gimnastycznych oraz wymianę tablic do koszykówki bocznej na sali gimnastycznej oraz montaż kurtyny wydzielającej część sali. W zakresie prac remontowych ujęto wymianę istniejącej stolarki drzwiowej wewnętrznej. W pracach remontowych na sali gimnastycznej, pomieszczeniach i korytarzu przewidziano pracę związaną z instalacją elektryczną oraz wymianę grzejników wraz z ich obudowami..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie zamówienia uzupełniającego wg zasad określonych w art. 67, ust. 1, pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i zamówień dodatkowych wg zasad określonych w art. 67 ust.1, pkt 5. Roboty uzupełniające i dodatkowe, których potwierdzona przez Zamawiającego konieczność wykonania wystąpi w toku realizacji przedmiotu umowy, a których zakres finansowy nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, Wykonawca zobowiązany jest wykonać na dodatkowe zlecenie Zamawiającego, przy zachowaniu tych samych norm, parametrów i standardów oraz cen zawartych w ofercie przetargowej po podpisaniu przez strony umowy uzupełniającej, ustalającej zakres rzeczowy, finansowy i termin realizacji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 5.000 zł 2. Wadium może być wniesione w następujących formach:- pieniądzu;- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Mińsk Mazowiecki numer konta: 06 9226 0005 0024 1461 2000 0020 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miejskim w Kałuszynie, ul. Pocztowa 1 , pokój nr 11 - Skarbnika Miejskiego a w ofercie należy umieścić poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert tj. do dnia: 2014.06.06 do godz. 1000. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na koncie zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że : dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane: a ) Kierownik Robót Budowlanych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub odpowiadające im (równoważne) uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 150.000zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne przypadki zmian postanowień zawartej umowy : 1. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) urzędowa zmiana obowiązującej stawki VAT b) w uzasadnionych przypadkach lub innych okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający na wniosek Wykonawcy może przedłużyć termin realizacji zamówienia. Okolicznościami takimi będą: niesprzyjające warunki atmosferyczne, siła wyższa, awarie, katastrofy, akty wandalizmu, c) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy d) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaluszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski , 05-310 Kałuszyn, ul. Pocztowa 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski , 05-310 Kałuszyn, ul. Pocztowa 1, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


siwz_20_05_14_r.pdf
stwior_sala_sportowa_sp_kaluszyn.pdf
przedmiar_i_kosztorys.pdf
opis_-_sala_sportowa_sp_kaluszyn.pdf
konstrukcja_podlogi_sportowej.pdf
kolorystyka_sali_-_wzor.pdf


 

Odpowiedź na zapytanie z dnia 29.05.2014 r.

 

Zapytanie  z dnia 29.05.2014 r. dot. przetargu ,, Wymiana wyposażenia sportowego z pracami

towarzyszącymi Sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Kałuszynie, ul. Pocztowa 4,,

 

Pytanie :  W załączonej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Zamawiający opisuje podłogę sportową jako rozwiązanie systemowe składające się z rusztu elastycznego oraz nawierzchni sportowej np.. Tarkett Linosport z ochronną powłoką poliuretanową. Obecnie wykładzina firmy Tarkett jako jedyny produkt na rynku znany pod nazwą Tarkett Linospore XF posiada fabryczną powłokę poliuretanową. Tym samym Zamawiający spowodował sytuację w której jeden z zainteresowanych wykonawców byłby bardziej uprzywilejowany od pozostałych.

                Informujemy, i Zamawiający opisując przedmiot zamówienia jest zobowiązany przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r – Prawo zamówień publicznych.

                Zgodnie z treścią art.29 ust.. 2 tejże ustawy, opis przedmiotu zamówienia nie może utrudniać uczciwej konkurencji. Stosowanie do treści art.. 7 ust.1 Prawo Zamówień Publicznych na Zamawiającym spoczywa obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielania zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. Zadaniem Naszym w okolicznościach faktycznych sprawy, na podstawie w/w przepisów ustawy oraz w oparciu o uchwałę Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 06.02.2012 sygn. akt. KIO/KD 14/12 można wyciągnąć uzasadniony wniosek, ze podwyższy opis podłogi sportowej opierający się na rozwiązaniu technologicznym konkretnego, jedynego producenta, narusza wskazane przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, gdyż utrudnia uczciwą konkurencje.

                Dodatkowo należy zwrócić uwagę na art. 30 Prawo Zamówień Publicznych który mówi, że Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących norm europejskiej lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Taką normą jest norma PN EN 14904, która prezentuje wszystkie wymagania techniczne i jakościowe stawiane obecnie podłogom sportowym.

                Ponadto  zgodnie z zapisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający opisując przedmiot zamówienia winien jest zamieścić zapis „lub równoważny”. W świetle przedstawionych faktów przymiotnik „równoważny” traci na znaczeniu ponieważ przy tak określonych parametrach,  warunki przetargowe spełnia tylko i wyłączanie jeden produkt.

                Wnosimy zatem o przeanalizowanie postawień SIWZ i dopuszczenie do działu podłóg innych producentów i przygotowanie opisu zamówienia zgodnie z ustawą PZP umożliwiając przeprowadzenie postępowanie zgodnie z zasadą uczciwej konkurencji.

                W zawiązku z powyższym czy Zamawiający dopuszcza systemową podłogą sportową z nawierzchnią naturalną spełniającą wszystkie wymogi normy PN EN 14904 oraz posiadającą certyfikat FIBA, składająca się z foli izolacyjnej, podkładki  elastycznej, podwójnych legarów ułożonych krzyżowo, ślepej podłogi z drewna iglastego, dwóch płyt wilgocioodpornych rozkładających obciążenie oraz wykładziny  linoleum gr. 3,2mm?

                Jeżeli Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowanie rozwiązanie to prosimy o wskazanie podłogi równoważnej do zaprojektowanej !

 

Odpowiedź :   Zamawiający uzupełnia, opis przedmiotu zamówienia poprzez wprowadzenie parametrów dla oczekiwanej wykładziny Sali gimnastycznej:

Nawierzchnia sportowa wykładzina wielofunkcyjna:

- grubość min. 3,2 mm,

- waga min. 3,7 kg/m2

- fabryczne zabezpieczenie wykładziny powłoką ułatwiającą utrzymanie czystości,

- klasa palności - wg  normy PN-EN 13501-1 :  w zakresie od Cfl-s1 do Bfl-s1,

- odbicie pionowe piłki wg normy PN-EN 12235: równe bądź większe niż 90 %,

- współczynnik tarcia -  wg normy PN-EN 13036 – 4: 80-110,

- odbicie zwierciadlane i połysk - PN-EN  13745 : poniżej 30%, 

- odporność na ścieranie - wg normy PN-EN ISO 5470-1 : poniżej 1 g,

-  odporność na wgniecenia - wg normy PN-EN 1516: maksymalnie: 0,5 mm,

- odporność na obciążenia toczne  wg normy PN-EN 1569 :wykładzina nie powinna wykazywać uszkodzeń,

- odporność na uderzenia - wg normy  PN-EN 1517 maksymalnie:0,5 mm


 

Kałuszyn, 2014.06.02                                                  Burmistrz Kałuszyna

                                                                                   Marian Soszyński

 


Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Przybułek Edyta
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Przybułek Edyta
  • Data ostatniej aktualizacji: 2014-06-02 12:18:06
  • Liczba odsłon: 228
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1788104]

przewiń do góry