Kałuszyn: Modernizacja świetlicy wiejskiej we wsi Falbogi
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 43218 - 2014; data zamieszczenia: 06.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kałuszyn , ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, faks 025 7576026.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kaluszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja świetlicy wiejskiej we wsi Falbogi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zadania należy wykonać: - dach, - okna i drzwi, - roboty wykończeniowe wewnętrzne, - elewacja, - opaska, - wywóz gruzu - instalacje elektryczne, - instalacje sanitarne. Pełny i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został wskazany w III części SIWZ ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie zamówienia uzupełniającego wg zasad określonych w art. 67, ust. 1, pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i zamówień do-datkowych wg zasad określonych w art. 67 ust.1, pkt 5. Roboty uzupełniające i dodatkowe, któ-rych potwierdzona przez Zamawiającego konieczność wykonania wystąpi w toku realizacji przedmiotu umowy, a których zakres finansowy nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, Wykonawca zobowiązany jest wykonać na dodatkowe zlecenie Zamawiającego, przy zachowaniu tych samych norm, parametrów i standardów oraz cen zawartych w ofercie przetargowej po podpisaniu przez strony umowy uzupełniającej, ustalającej zakres rzeczowy, finansowy i termin realizacji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.40.00.00-1, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 5.000zł 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Mińsk Mazowiecki numer konta: 06 9226 0005 0024 1461 2000 0020 4. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji złożyć w formie oryginału w Urzędzie Miejskim w Kałuszynie, ul. Pocztowa 1 , pokój nr 11 - Skarbnika Miejskiego a w ofercie należy umieścić poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert tj. do dnia: 2014.02.21 do godz. 1000. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na koncie zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje wymagań do warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że : dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane: a ) Kierownik Robót Budowlanych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów lub odpowiadające im (równoważne) uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 200.000zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) urzędowa zmiana obowiązującej stawki VAT b) w uzasadnionych przypadkach lub innych okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający na wniosek Wykonawcy może przedłużyć termin realizacji zamówienia. Okolicznościami takimi będą: nie-sprzyjające warunki atmosferyczne, siła wyższa, awarie, katastrofy, akty wandalizmu, c) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikają-cych z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy d) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a zmiany wynikły w trakcie realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kaluszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Kałuszynie, 05-310 Kałuszyn, ul. Pocztowa 1.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Kałuszynie, sekretriat, 05-310 Kałuszyn, ul. Pocztowa 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013; działanie 413; Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania -Odnowa i rozwój wsi..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 44106 - 2014; data zamieszczenia: 07.02.2014

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 43218 - 2014 data 06.02.2014 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Kałuszyn, ul. Pocztowa 1, 05-310 Kałuszyn, woj. mazowieckie, tel. 025 7576618, fax. 025 7576026.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin skladania ofert : 21.02.2014 r., godzina 10:00.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert : 24.02.2014 r., godzina 10:00.

siwz-_falbogi_07_02_14.pdf
dokumentacja_przetargowa_-_mswf.zip


Modyfikacja SIWZ 

 

W przedmiarze robót  anuluje się zapisy dot. Roboty sanitarne od poz. 80 do poz.106 i wprowadza się nowy przedmiar robót na Instalacje sanitarne  liczący pozycje od poz. 1 do poz.44.

Nowy przedmiar na instalacje sanitarne w załączeniu.

 

 

Kałuszyn, 2014.02.19                                                     

     Burmistrz Kałuszyna

 

                                                                                                Marian Soszyński



2014_02_19_instalacje_sanitarne_przedmiar.pdf


 

Odpowiedzi na zapytania z dnia 10.02.2014 r.

 

Zapytania z dnia 10.02.2014 r. dot. przetargu „ Modernizacja świetlicy wiejskiej we wsi Falbogi”

 

1.    Zgodnie z projektem wodociągową instalację zimnej wody należy wykonać z rur z polipropylenu zgrzewanego, wodociągową instalację ciepłej wody należy wykonać z rur z polipropylenu stabilizowanego zgrzewanego ; w przedmiarze w poz. 80-82 wpisano rury klejone z PCV, prosimy o poprawienie. 

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

2.    W przedmiarze nie ujęto próby szczelności instalacji wodociągowej, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

3.    Wymagana ilość dodatków za podejścia dopływowe to: baterie 3*2 szt. + wc kompakt 2 szt. + pisuar 1 szt. + zawór czerpalny 1 szt. + podgrzewacz 2 szt. = 12 szt., prosimy o poprawienie poz. nr 83.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

4.    W przedmiarze nie ujęto wykonania obustronnych podejść dla wodomierza w rurociągach z tworzyw sztucznych, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

5.    Czy projektowany zasobnikowy podgrzewacz c.w.u. nie wymaga naczynia wzbiorczego typu DD? Jeżeli tak, prosimy o uzupełnienie przedmiaru.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

6.    W przedmiarze nie ujęto wykucia i zamurowania bruzd ściennych dla podtynkowych podejść instalacji wod-kan do przyborów sanitarnych oraz podtynkowego podejścia instalacji wodociągowej do podgrzewacza, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

7.    W przedmiarze nie ujęto wykonania przebić i zamurowania otworów w ścianach dla prowadzenia instalacji wodociągowej, oraz wykonania i zabetonowania otworów w ścianach fundamentowych i w stropie dla instalacji kanalizacyjnej prosimy o uzupełnienie przedmiaru.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

8.    W przedmiarze nie ujęto wykonania i zasypania wykopów dla montażu wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej, prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

9.    Wymagana ilość dodatków za podejścia odpływowe o śr. 50 mm to: umywalki 2 szt. + zlewozmywak 1 szt. + pisuar 1 szt. = 4 szt., prosimy o poprawienie poz. nr 89.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

10. Wymagana ilość dodatków za podejścia odpływowe o śr. 110 mm to: wc kompakt  2 szt. + wpust podłogowy 2 szt. = 4 szt., prosimy o poprawienie poz. nr 90.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

11. W przedmiarze nie ujęto rewizji kanalizacyjnej i zaworu napowietrzającego, prosimy o uzupełnienie.  

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

12. Proszę o podanie wymaganej pojemności zbiornika na nieczystości, materiału jego wykonania oraz wymaganego rodzaju i wymiaru włazu rewizyjnego.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne. Szczegółowy opis – rys. nr A-09 Projekt zbiornika bezodpływowego na ścieki o poj. 6,0 m3 projektu budowlanego

 

13. W przedmiarze nie ujęto przyłącza kanalizacyjnego (rury, studzienka rewizyjna, wykonanie i zasypanie wykopów, zagęszczenie, umocnienie ścian wykopów, inwentaryzacja geodezyjna), prosimy o uzupełnienie a także o podanie klasy rur i średnicy studzienki.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ – poprawiony przedmiar na instalacje sanitarne.

 

14. Czy obowiązkiem wykonawcy jest wykonanie przyłącza wodociągowego ? Nie jest ono ujęte ani w projekcie ani w przedmiarze.

Odpowiedź : Zamawiający wykona we własnym zakresie.

 

Kałuszyn, 2014.02.19

 

                                                                                                                                           Burmistrz Kałuszyna

                                                                                                                                             Marian Soszyński



Modyfikacja SIWZ

 

W przedmiarze robót  „Roboty budowlane” w dziale 1.2 Okna i drzwi” wprowadza się dodatkową pozycję  :

KNR 4-01 0708-03 Uzupełnienie tynków na ościeżnicach – 31,00 mb

 

Kałuszyn, 2014.02.20                                                       

   Burmistrz Kałuszyna

                                                                                                Marian Soszyński



 

 

Odpowiedzi na zapytania z dnia 18.02.2014 r.

 

 

Zapytania z dnia 18.02.2014 r. dot. przetargu „ Modernizacja świetlicy wiejskiej we wsi Falbogi”

 

  1. W przedmiarach występują pozycje takie jak: wykucie z muru ościeżnic, wykucie otworów w ścianach dla otworów drzwiowych, uzupełnienie ścian bloczkami, i.t.d., natomiast nie ma pozycji wykonania tynków na ościeżach i ścianach. Czy uszkodzenia  tynków przy wykonywaniu powyższych robót nie będą naprawiane?. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Modyfikacja SIWZ z dnia 20.02.2014 r. (w zał.)

 

  1. W przedmiarach na wykonanie nawierzchni z kostki brukowej jest tylko podsypka cementowo-piaskowa grub. 10 cm pod chodniki i podbudowa betonowa grub. 12 cm pod parking. Istniejący teren przed budynkiem jest zaniżony w stosunku do wysokości wejścia do budynku jak i istniejącej drogi. Czy nie ma potrzeby podwyższenia istniejącego terenu?. Czy nie należy wykonać warstwy odsączającej pod kostkę?. Czy pod obrzeża betonowe  nie należy wykonać ławy betonowej z oporem?. Proszę o wyjaśnienie i ewentualne uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Przedmiar bez zmian

 

  1. W przedmiarach na roboty sanitarne brak jest przedmiarów na wykonanie przyłącza wodociągowego, przebudowy przyłącza wody wg projektu zagospodarowania terenu, przyłącza kanalizacji sanitarnej wraz ze studzienką rewizyjną. Czy w/w roboty są do wykonania przez oferenta, czy Inwestor wykona we własnym zakresie?. Proszę o wyjaśnienie i ewentualne uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

  1. W przedmiarach na wykonanie wewnętrznej kanalizacji sanitarnej występują rurociągi w wykopach, natomiast brak jest wykopów w budynku i zasypki tych wykopów. Głębokość wykopów to około 80 cm ponieważ poziom posadzki w budynku jest podniesiony ok. 50 cm. Ponadto w miejscu zaprojektowania rurociągów są posadzki betonowe, w których trzeba będzie wykuć bruzdy i po zasypce i zagęszczeniu wykopów zabetonować.  Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

  1. W przedmiarach poz. 88 występuje rura wywiewna kanalizacyjna lecz brak jest przedmiaru na rury kanalizacyjne na ścianach budynku. Wysokość budynku z kominem to ok. 10 m. Proszę o wyjaśnienie i uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

  1. W przedmiarach na wykonanie instalacji sanitarnych i elektrycznych brak jest przebić otworów, kucia bruzd i kucia betonów. Czy wszystkie rurociągi – podejścia wod.kan. do baterii ściennych, płuczek ustępowych, odpływ od umywalek będą prowadzone po wierzchu glazury?. Czy wszystkie przewody elektryczne będą prowadzone po wierzchu ścian?. Proszę o wyjaśnienie i ewentualne uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

  1. W poz. 83 przedmiaru występują podejścia dopływowe w rurociągach stalowych natomiast projektowane rurociągi są z tworzywa. Ilość podejść w przedmiarze jest 7 szt natomiast ilość wg projektu to 11 szt (baterie szt 3 x 2 = 6, WC szt 2, pisuar szt 1, ogrzewacz wody szt 1 x 2 = 2) Proszę o uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

  1. Poz. 90 przedmiaru  - podejścia odpływowe śr 110 jest 3 szt a powinno być 4 (wpust – szt 2 i WC szt 2). Proszę o uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Uwzględnione - modyfikacja SIWZ z dnia 19.02.2014 r.

 

9.    Poz. 92 przedmiaru – zlewozmywak . Proszę o podanie wymiarów. Czy zlewozmywak ma być montowany na szafce?. Czy dostawa i montaż szafki jest w zakresie robót oferenta? Proszę o wyjaśnienie i ewentualne uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Zlewozmywak 80 – w wycenie uwzględnić cenę szafki pod

      zlewozmywak

 

  1. W przedmiarach brak jest ocieplenia istniejącego stropu. Czy ocieplenie stropu wraz z izolacją i wylewką betonową Inwestor wykona we własnym zakresie?. Proszę o wyjaśnienie i ewentualne uzupełnienie przedmiarów.

Odpowiedź : Prac nie wyceniać.

 

11.W przedmiarach brak jest obsługi geodezyjnej całości inwestycji. Czy obsługę

geodezyjną Inwestor wykona we własnym zakresie?.

     Odpowiedź : W SIWZ  część III : Opis przedmiotu zamówienia, Załącznik Nr 1

            Przedmiar robót :  jest naniesiona uwaga : W przypadku braku w

            przedmiarach pozycji dotyczących obsługi geodezyjnej (prace pomiarowe)

            należy jej koszt uwzględnić w cenie.

 

  1. W związku z tym, że na etapie przygotowywania przedmiarów na roboty remontowe trudno jest przewidzieć wszystkie prace do wykonania  /np nie wiemy co jest pod podłogami beton czy piach, czy będzie potrzeba wykonania podsypki pod projektowane posadzki betonowe czy wywóz nadwyżki gruntu itd.) czy będzie możliwość rozliczenia robót dodatkowych kosztorysem powykonawczym?. Czy przedmiar robót to zakres robót do wykonania przez oferenta?.  

Odpowiedź : Rozliczenie prac nastąpi kosztorysem powykonawczym.

 

Kałuszyn, 2014.02.20               

                                 Burmistrz Kałuszyna

                                                                                      Marian Soszyński

 

 


Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 1787709]

przewiń do góry